۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی خبر داد؛

کشف بیش از ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق/برخورد قاطع با قاچاقچیان سوخت

کشف بیش از ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق/برخورد قاطع با قاچاقچیان سوخت

بیرجند-فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳ میلیون لیتر سوخت و فرآورده های نفتی کشف شده که ارزش ریالی محموله های مکشوفه سوختی بالغ بر ۱۰۹ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شجاعی نسب صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از ماموریت‌هایی که پلیس با آن مواجه است موضوع قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی بوده که متأسفانه توسط برخی از افراد با خودروهایی تحت عنوان شوتی قاچاق می‌شوند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: خودروهای شوتی کاربری حمل سوخت نداشته بلکه به صورت خطرناکی سوخت را داخل خودور حمل و قاچاق می‌کنند و با سرعت‌های پرخطر موجب خسارت به رانندگان و همچنین موجب صدمه زدن به شهروندان و مسافرانی که در مسیر جاده در حال تردد بوده می‌شوند.

شجاعی نسب افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴۵ نفر از رانندگان خودروهای شوتی و سرنشینان و مسافران دیگر خودروها متأسفانه در آتش زیاده خواهی این افراد جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳ میلیون لیتر سوخت و فرآورده‌های نفتی کشف شده است؛ خاطر نشان کرد: ارزش ریالی محموله‌های مکشوفه سوختی بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۱۰۹ میلیارد تومان برآورد شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: مأموران در این رابطه بیش از ۳ هزار خودرو که به نحوی در حمل قاچاق کالا و سوخت به صورت غیرمجاز اقدام می‌کردند توقیف کرده که از این تعداد هزار و ۳۵۸ دستگاه خودروی شوتی بوده است.

شجاعی نسب در ادامه گفت: قاچاق سوخت یک جرم مسلم قانونی بوده و همچنین یک منکر اجتماعی است که موجب ضرر به دیگران و تاراج سرمایه ملی می‌شود.

وی افزود: لذا مجموعه انتظامی بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی که بر عهده دارند در جهت حفظ و امنیت و آرامش مردم و ایمنی در جاده‌ها با این افراد برخورد می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی یادآورشد: پلیس بر اساس خواسته مردم و تکالیف قانونی به شدت با قاچاقچیان سوخت برخورد کرده و با افرادی که موجب برهم زدن نظم، امنیت و آسایش مردم می‌شوند با جدیت برخورد و در این زمینه از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهند کرد.

کد خبر 5953885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha